zondag 28 april 2013

Schutting opbouwen

Vandaag weer een stukje verder aan de schutting.
Ik zat met een probleem. De schuttingdelen moeten aan de palen vast. Ik wil niet gewoon lijmen.
Ik wil het "echt". Ik had Erica al om advies gevraagd, zij kwam ook even niet verder op het idee van lijmen. Ik legde het voor aan mijn man. En wat denk je? Hij had een idee!
Neem een schilderij haakje:

Neem een kniptang.

Knip de haakjes eraf:

Dan houdt je een ijzertje over.
Buig deze in 90 graden:

Dan krijg je hoekijzertjes!
Deze kun je dan op de palen en de schutting delen vast maken met hele kleine spijkertjes. Ik heb er ook een druppeltje lijm onder gedaan voor de stevigheid.

Als u denkt, mwaw, wat lelijk, dit is de achterkant.

Dan moet het tuinhekje ook scharnierend worden.
Daar heb ik de volgende oplossing voor.
Goh, waarom zie ik hier nu kroontjes in? Komt dat door de naderende koning(inne) dag?
Dan het hekje zelf nog. Et voila!

Hij draait echt hoor.


En dan een overzicht tot nu toe, alle delen moeten nog verder drogen. Kan niet gelijk alles neerzetten.

 
 
En vanavond weer een stukje verder opgebouwd.

Nu nog 1 laatste stukje lijmen, maar dan moet eerst de rest weer droog zijn.
 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten